min kommande helg - fullt upp!

Jessica! Vad kul o se att du fortfarande är här inne o läser, o mest av allt; att du lever! =) Va ju ett tag sen jag hörde nåt ifrån dig. Vi får ju svänga ihop en fika med Jenny snart tycker jag! Har du fortfarande kvar din blogg eller är du aktiv nån annanstans på nätet? Facebook? Kram på dig!

~

Ja, vad gör jag uppe fortfarande? Vad vet jag..fastnade framför nätet, datanördig som jag kan vara. Har iaf bokat en tvättid, men tyvärr så fanns det inte någon ledig tid då jag egentligen hade velat ha. Vilket då skulle vara imorgon kväll.

Imorgon ska jag ge mig ut och införskaffa ett nytt batteri till dosan som jag skrev om förut. Sen ska jag ju hem till mamma. Vi fick tvättid först på söndagkväll eftersom att vi är rätt upptagna i helgen så var det först då det fanns en ledig tid som passade. Jag får helt enkelt ta med mig en väska med det viktigaste o tvätta en maskin hemma hos mamma. Hoppas att det går bra för henne, hon behöver ju inte göra jobbet iaf :P

Kvällen imorgon blir lugn, förhoppningsvis så sitter jag o pluggar lite. Ja, faktiskt så borde jag verkligen ha gjort det för längesen, men det är ju proffsigt av mig att alltid vara ute i sista stund. Vi ska upp tidigt på lördag morgon för kl. o8.3o så ska vi infinna oss på högskolan för att skriva vårt första högskoleprov! Jag är faktiskt lite nervös och speciellt då eftersom att jag inte har pluggat något. Men men, jag får köra ändå, jag kan det jag kan o får göra mitt bästa.
Det är prov hela dagen som gäller, fram till ca. 16.15. Jobbigt?

Kl. 16.oo är vi även inbjudna till dop för en av mina kusiner, Milian. Det är min morbror Mirco & hans tjej Kim som fick en liten son i somras.
Ja, som ni förstår så kommer vi ju inte att kunna ta oss dit till klockan fyra. Med lite god vilja och en massa stress så skulle vi kunna vara där till fikat efteråt o visst vore det underbart att få äta av mormors smörgåstårta och allt det andra, men...ja, det finns ett men! Min moster som har gjort högskoleprovet tidigare menade på att när man äntligen är klar med provet så är man bara så trött så att man vill hem till sin säng. Frågan är då om det är värt att stressa sönder sig o säkert gå jättetrött/utmattad till dopfikat? Jag tror att vi mår bäst av att bara få komma hem o varva ner faktiskt.
Lite trist att missa dopet o alla släktingar, men tyvärr blir det såhär nu pga provet, för det kan vi inte missa! Det kostar dessutom 350kr/person att anmäla sig till provet! :O
Kanske kan be mamma att ta med sig lite smörgåstårta till oss? :P Får se, jag är ju så kräsen så jag kan inte äta smörgåstårta om det är leverpastej i. Mormor brukar alltid göra en egen liten smörgåstårta åt mig när det är kalas o sånt, men nu räknar väl inte hon med att jag kommer så förmodligen gör hon ingen specialare. Ska höra med mor imorgon, jag är jättesugen på smörgåstårta!

Jag fyllde ju nyligen år som ni säkert inte kunde undgå, och jag har inte haft nåt kalas ännu pga dålig ekonomi och tidsbrist för flera av oss som jag vill ska vara med på kalaset.
Men när/om jag ska ha kalas så ska jag ha smörgåstårta! Är inte jätteförtjust i söta tårtor. Tyvärr så tycker inte J så mycket om den speciella smörgåstårta som jag bakar, så jag vet inte, kanske får baka två olika eller nåt? Aah, vi får se hur det blir med kalas.

~

På lördag kväll så ska vi antingen umgås med ett par vänner ifrån Lidköping. Typ softa, tjöta skit, äta god mat, dricka nån öl..eller nåt. Vi får se, det är inte bestämt ännu, men det vore kul eftersom att de ska åka bort ett tag så då vill vi ju gärna hinna ses en gång till innan.

Om det inte blir så att vi träffar dom så ska jag nog åka till Mariestad o hänga med en vän. Tjöta o kanske dricka några öl.

~

På söndag så åker jag till Mariestad om jag inte gjorde det under lördagen, i annat fall så är jag nog bara hemma o softar.

~

På måndag så ska jag till arbetsförmedlingen o skriva in mig på den där aktiviteten (Jobbgarantin). Får se vad som händer efter det mötet.

Sen tänkte jag nog åka med pappa hem efter att han slutat jobbet, tänkte hälsa på där hemma och även övningsköra lite med honom.


Jag minns inte senast som jag var hos någon av mina föräldrar o hälsade på. Tror det var någongång i september/oktober, gällande de båda. Det känns inte riktigt bra, men jag har ju inte tagit mig råd att åka. Nu när jag tack o lov får låna Anders busskort så är det bäst att passa på o åka runt o hälsa på folk innan busskortet går ut, vilket det gör på måndag.

På tal om Anders, han är en av anledningarna till att jag fortfarande är vaken såhär sent. Han skulle nämligen kanske dyka upp efter att han hade supit klart på festen han var på. Dock så är han ännu inte här så han har väl däckat :P

O vet ni? Jag behöver inte jaga nåt batteri till dosan längre, jag kom på att vi hade såna batterier här hemma i en annan grej som ändå inte används. Så nu är jag superglad för att dosan funkar o räkningarna är betalda! :D

Sov gott folket!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej hej! nä jag är bara o smyger på nätet nu förtiden, orkar inte hålla på med nån blogg.. men startar jag en igen får du länken -lovar- fika måste vi göra! vi får styra upp nåt så vi ses alla tre samtidigt. Kram!

2009-03-27 @ 21:02:55
Postat av: jessica

jag igen.

2009-03-27 @ 21:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback