saturday and i´m in love!

Vilken bra dag det har varit hittills. Veckan har också varit ganska bra för det mesta. Jag & älsket gick äntligen Karstorpsrundan =)
I tisdags puschade jag mig själv till att verkligen gå ut med honom. Han har tjatat massor under vårt förhållanade att vi ska gå ut o gå mer. O jag, min late jävel, har nekat.

Men så, i tisdags var det så fint väder, jag kände mig lite nere o visste att en långpromenad skulle få mig att må bättre, trots att det känns omöjligt att gå en sån lång runda innan man har kommit hemifrån. Vet inte hur lång rundan är men ganska många kilometer iaf :)
Vädret var nästintill underbart så det var superhärligt att få komma ut o röra på sig, göra något hälsosamt o bra för sig själv, inte bara sitta still. Det kändes bra att få komma ut o ta vara på det fina vädret o så kändes det allra bra att få följa med honom ut på en runda som han har velat ha med mig på i över ett år eller nåt. Då var vi båda glada o nöjda.
Det kändes motigt att ta sig iväg, men när vi väl hade kommit ut o fått upp flåset så njöt jag bara av promenaden o naturen =)
Väl hemma så var jag supernöjd med att ha klarat det o att det har varit så trevligt o mysigt. Vi stannde även till på Aspö, som är en liten bondgård, där man kan kolla på djur o fika m.m.
Vi gick en "inte nudda marken-bana", som förmodligen var för barnen, men ändå =) Älsket ramlade två gånger så jag vann :P
Så matade vi fåren med massa gräs också :)

I tosdagds så var jag på introduktion för mitt nya jobb..och ja, det är mycket att tänka på. Men den första dagen så kommer en att vara med mig, vilket känns tryggt.
Fick även veta då att jag kommer att tjäna bra mycket mer än vad jag hela tiden har trott innan, och det ÄR ju asbra :)

Hade en fika inplanerad med Jenny som jag tyvärr var tvungen att avboka pga introduktionsmötet för jobbet. Det kändes jättetrist eftersom att vi inte har setts på så länge o det mesta har berott på mig, att jag har mått dåligt eller att det har dykit upp akuta saker så att jag måste avboka våra fikor :/
Jag messade henne, men dock utan svar, så jag hoppas inte att hon blev sur? :/

På torsdagskvällen så kom Alex & Ejnar o våldgästade oss. De ville dra med oss till Maxi o köpa chips o folköl för att sen sätta oss ute i solen o chilla. Anders hakade på också. Det var riktigt mysigt, men tyvärr så var vi så sent ute så att solen gick ner precis när vi hade satt oss, så när det blev för kyligt så drog vi hem till oss o drack thé istället, allihop. Lite glass med hemmagjord chokladsås blev det också :P

Igår var jag & älsket hemma o softade hela dagen o låg o kollade på massa filmer o webb-tv m.m. J gjorde hemmalagad mat; potatismos me biffar, det blev supergott! =)

Idag kom Martin & Laura hit o vi drog allihop till Mc Donalds efter varsin kopp thé. Jag & J skramlade ihop så att även vi kunde äta lite cheeseburgare där också :)

Sen gick vi till Maxi o gick omkring i affärer, Jonte fick en ny, billig keps som är skitnsygg, en sån han har velat ha länge =)
Laura fick 2 par skor med min shoppinghjälp :P

Sen gick vi hem hit igen, efter att på vägen ha försökt våldgästa Anders, som inte var hemma.

Martin & Laura åkte hem en sväng, men snart kommer dom hit igen o vi ska äta högrev, gjord i lergryta med färsk timjan, kryddor, lök, vitlök o morötter. Kokt potatis till o gräddsås gjord på skyn från lergrytan.Sallad som tillbehör :)

Låter som en perfekt kväll tillsammans med fina vänner o god mat.

Alex & Anders kanske kikar förbi senare också :)

Imorgon blir det nog lugnt och de kommande dagarna också kanske. På onsdag börjar jag nämligen att jobba!

Vad gör ni den här helgen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback