jobb och helg.

Anledningen till att jag inte har skrivit på så länge är för att jag har börjat jobba. Jag är jättetrött när jag kommer hem från jobbet och prioriterar andra saker.
Efter att ha gått hemma så lång tid o bara slackat så tar det på krafterna att helt plötsligt behöva gå upp tidigt o åka o jobba varje dag. Hehe. Iaf, jag beundrar de människor som har ett heltidsarbete o sen åker hem o fixar o donar hemma också. Att ni orkar!?

I vilket fall, så har det gått bra på jobbet.
Jag har jobbat sammanlagt 7 dagar, ibland är det stressigt o mycket att göra o vissa dagar så känns det dötråkigt att bara stå där o glo o vara rastlös.

Min underbara har gått upp med mig varje morgon, serverat frukost åt mig o även cyklat med mig till jobbet. Han gör det för att han mår bra av att hjälpa mig och för att han vet att det han gör är ett väldigt stort stöd för mig. Jag är otroligt tacksam, kan inte tacka honom nog för allt han gör.
Han har även varit o hälsat på mig på jobbet minst en gång/dag. Ibland för att lämna något, eller bara för att prata lite, säga hej, ge en puss o vissa gånger har jag fått lite hjälp med småsaker.

Nu när jag har jobbat o pratat med min chef så har jag fått ok till att jag visst får ta småpauser o röka, o jag får även äta nån frukt eller kanske en macka eller något när det finns tid. Dock får jag ju inte läsa någon bok eller lyssna på musik o det är ju lite tråkigt, men hey, det är min arbetsplats, jag ska jobba, inte ha fritid :P

Det andra jobbet, där jag skulle provjobba, det ringde jag o tackade nej till, för det företaget fifflade massor med lönerna m.m. så där kände jag inte för att bli anställd faktiskt. Vill ju inte bli lurad på en del av lönen, vem vill det?

Det var två dagar den här veckan som var riktigt kalla o blåsiga, då var det inte kul att stå ute o jobba så många timmar. Den andra kalla dagen så skickade älsklingen med en termos med thé åt mig o det gjorde verkligen susen! =)
Mormor & morfar kom förbi den dagen också, så mormor gick in o köpte en knäckebrödssandwich och en godis åt mig som jag kunde ha till théet :) Mumsigt var det!

--

Jag har längtat efter helgen hela veckan, så att jag äntligen skulle kunna få vila o ta det lugnt och hinna umgås lite med min man. Nu är helgen snart till ända och jag kan inte direkt påstå att jag har fått ut så mycket av den som jag skulle ha velat. Det har sina anledningar, sånt som händer, vilket är fruktansvärt tråkigt.
Att så mycket kan förstöras på bara ett par sekunder.

Dock så har det varit väldigt lugnt o skönt att slippa stressa under helgen :) I fredags hade vi en lugn kväll, vi lagade soppa och var fyra personer som åt av den o softade. Idag tvättar jag lite o plockar o donar. Tar det rätt lugnt eftersom att en full jobbvecka väntar mig.

Ska berätta för er om den otroliga festen jag var på förra helgen också. Men det får bli senare. Hej hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback