funny funny.

Hahaha, vem är det som har skrivit den anonyma kommentaren till inlägget "min älskling på sjukhus :(" ?

Och vadå snuskis? Man måste ju ta tillfället i akt o testa nya saker, det är ju inte varje dag som man är inlagd på sjukhus med sin partner liksom :P Hehehehe. Det var coolt iaf :)
Lite risky med tanke på att dörren till rummet inte gick att låsa, o visst knackar dom innan dom kommer in, men dom öppnar ju dörren innan man hinner svara "kom in", så man skulle ju inte direkt hinna avsluta om man är mitt uppe i nåt :P

~~

Dagen har varit bra idag. Musiken gjorde mig glad. Och min älskling gjorde mig glad. Och andra saker.
Upptäckte på mitt konto att moster har fört över lite födelsedagspengar. Det gjorde mig glad.
Det har varit en fin dag, jag har pratat med mamma, mormor & morfar. Det gjorde mig glad.
Jag har plockat iordning på saker som skulle fixas. Skönt att ha det gjort.
Jag har äntligen uppdaterat min blogg såpass att jag känner att jag är ikapp med nutiden. Det känns bra.
Marcus kom hit förut på besök och är här fortfarande. Jag och min älskling lagade en uuuuunderbar middag.

Meningen var att vi skulle göra biff stroganoff. Men grytan bestod av: Nötkött i små bitar, krossade tomater, matlagningsgrädde, redning på maizena, solrosfrön, bacon, kryddor. Grytan var suuuuupergod.
Till det hade vi jasminris som kokades med lite gurkmeja i vattnet, för att göra riset gult och fint. Det ska ju se fint ut för ögat också liksom. Riset tog inte smak av kryddan utan fick bara sin härliga färg.
Tillbehören var skivade tomater o gurka och J's pärons egeninlagda rödbetor, som dom dessutom har odlat själva! Så gott med hemgjorda saker istället för köpta, med massa konstiga konserveringsmedel o shit i :P

~~

Berättade jag att vi häromdagen (25/4) var på öppet hus på högskolan här i Skövde? Det var jag, älsklingen & min underbara kusin som var där. Vi alla tre blev jättenöjda med besöket och fick bra information om utbildningar som vi skulle vilja gå.
Jag har ju redan ansökt till högskolan, dom ska ansöka typ nästa år eller nåt. Min kusin pluggar in gymnasiet på komvux just nu o måste bli färdig med det. J ska plugga ett par kurser på komvux nu förmodligen, mer än två kurser får han inte plugga pga sin aktivitetsersättning. Men han är redan klar med gymnasiet så det är lugnt.
Han ska nog plugga Matte B för att vara behörig till psykologprogrammet på högskolan om han nu skulle välja att söka dit, och den andra kursen på komvux vet han nog inte vad det blir än, men han väljer nog nåt som intresserar honom, bara för skojs skull :)

Jag har bara ett dilemma, jag är intresserad av en KY-utbildning på komvux oxkså. Jag har inte en aning om jag ska välja den utbildningen eller om jag ska välja nån av de utbildningarna som jag sökt på högskolan. Jag vill ju båda grejerna.
Högskoleutbildningarna är mycket bredare och ger chans till flera olika jobb, medans KY-utbildningen bara ger chans till ett sorts jobb. Jag är så osäker. Men samtidigt så är jag ung, jag har chans till att omutbilda mig senare i livet, problemet är ju bara det här med massa studielån, men jaja.
Jag har ju några månader på mig att fundera..frågan är om jag kommer att finna ett svar ens på dessa månader?
Det slutar säkert med att jag får lotta eller nåt... Haha.. Fan. Hjälp mig :P

~~

Btw, så har jag massa andra kul grejer att berätta om, men som vanligt, i ett annat inlägg. Men inte ikväll. Jag vill kanske se lite tv + att jag vill vara lite social med Marcus som fortfarande är på besök. Eller så har jag rätt mycket grejer att göra på nätet. Faan, jag är torsk på att läsa bloggar asså. Har en massa blogginlägg som jag vill läsa. Får se vad jag gör resten av kvällen. Men förvänta er ingen mer uppdatering här ikväll iaf ;)

Goodnight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback