en bra dag ser ut såhär kanske.

Hello..

Idag är också en bra dag. Jag gick upp runt 10 nångång, men hade ställt klockan på 10.45 så det var skönt med massa extratid =)

Igår kväll så slappade vi framför tv:n o sen såg vi på en film också, massa mys blev det o innan vi somnade så hade jag lite högläsning för älsket :P

Åter till idag...

Jag var ju på arbetsintervju o den gick jättebra! På måndag ska jag dit för att provjobba ett par timmar. Mest för att dom ska se hur det går för mig o även för att jag ska få känna på vad jag tycker om det.

Efter intervjun så gick jag in i en second hand-affär o kikade. Jag hittade massa fina saker, men det gäller att hålla i pengarna för jag får min första lön först nästa månad. Men jag hittade ett par böcker iaf till en summa av 20 kronor. =)

Efter det så tänkte jag cykla till Willy:s o handla lite mat, då såg jag att min mans cykel stod utanför en vän till oss, så jag gick upp dit o sa hej o joinade en stund innan vi beslutade oss för att åka hem. Jonte skulle hem till tvätten o jag var så hungrig för jag hade inte ätit nåt på hela dagen så det hade bara blivit tröttsamt att handla utan mat i magen, jag mådde faktiskt t.o.m. illa.

Så nu är vi hemma, har ätit en god omelett, dock så är min aptit inte i samspel med min hunger, så jag känner mig inte mätt alls, men jag fick iaf i mig litegrann =)
Älsket är i duschen för han ska snart iväg till stan o gå på bio med en vän. De ska se "Änglar & Demoner", jag var såklart medbjuden, men tackade nej. Inte min typ av film o så har jag varken sett eller läst "Da Vinci-koden" heller.
Vi började att se på "Da Vinci-koden" häromdan, men båda somnade ifrån den :P
Så jag tycker att det känns onödigt att slänga ut hundra spänn på en film som jag inte vill se ändå. Dessutom kan det väl vara kul för "grabbarna" att vara utan tant ibland :P

Så jag ska bara vara ensam hemma o softa, njuta av lugnet. Förbereda mig mentalt inför att börja jobba på nya jobbet imorgon bitti. Tänk, snart kanske jag har två jobb samtidigt!
Jag ska även ta hand om tvätten o bädda rent i sängen. Sen är det ju Desperate Housewifes på tv ikväll, yeey! :D


Imorgon börjar jag o8.15 o slutar ca 14.15. Man får INTE röka på arbetstid och jag har varken raster eller någon lunch eftersom att jag kommer att arbeta ensam (förutom första dagen då). Man får gå o kissa om det blir NÖDFALL :P
Så jag får väl ta med mig snus.......
Just det ja, man får inte lyssna på musik eller läsa i nån bok eller prata i telefon heller, inte ens när det inte är någon kund där. Så det är väl bara o hoppas på mycket kunder så att man har nåt att göra på jobbet =) Tråkigt med massa dötid ju.
Men en sak undrar jag..hur jag ska klara mig utan att äta något på så många timmar? Jag brukar inte vara jätteduktig på att lyckas få ner en såpass stor frukost så att jag klarar mig på den i så många timmar, jag kommer ju att vara svinhungrig när jag slutar. Hm, får ta o prata med chefen om det där, man kanske kan få smygäta en banan eller nåt om det är lite kunder? :P
Iaf, wish me luck på första jobbdagen!

Efter jobbet så cyklar jag hem, hämtar pojkvän + packning, åker ner till stan o sen åker hem till svärföräldrarna. Vi ska dit imorn o grilla o sova över där, för jag är ledig på torsdag. Så det ska bli riktigt trevligt o mysigt, det var ett tag sen vi var hemma hos dom nu o grilla är ju aldrig fel :D Hoppas på fint väder imorn med..med tanke på grillningen och att jag ska jobba utomhus.

Vad hittar ni på idag då? Nu ska jag iaf springa ner o hämta lite tvätt.
Ha en underbar dag allihopa!

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad är det för jobb du har fått? =)

Konstiga regler.. =O

2009-05-19 @ 18:14:10
Postat av: Cecilia

Det verkar vara en massa man får inte på ditt jobb. Känns jobbigt att inte få någon frihet alls tycker jag. Lycka till. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback