a lot of things..

Kul jul.. min blogg har varit cp det senaste. Under "nytillkommna bla bla" så finns det ingenting..alltså kan jag inte på det sättet se om jag har fått några kommentarer. :)

I onsdags så var vi hos mamma för att baka chokladmuffins. Anledningen till att vi bakar hemma hos henne är för att hon har en stor frys som vi lånar lite plats i :)

130 muffins stod det på schemat, men det blev 174 stycken.. De första 30 kunde vi nämligen inte bjuda på. När jag bakar hemma så blir dom perfekta på 9 minuter i ugnen, men hos mamma så var dom tydligen fortfarande smet. Så kanske 12 minuter var dom tvungna att stå i hennes ugn, trots att det står 8-10 minuter i receptet. CP-UGN!
Mamma ringde vaktmästaren o sa att hon ska fan ha en ny spis.

Nu har vi 130 bullar kvar att baka, och 6 cheesecakes. Men allt är så stressigt, förstår inte när vi ska ha tid. Varför skjuter jag alltid upp allt in i det sista? :P

I torsdags så åkte jag äntligen ner till Göteborg o hämtade ringen som har vart klar där sen 1 september. Den var fin och i Skövde kollade vi upp den hos en annan guldsmed för att vara säkra på att inte diamanterna lr hela ringen var utbytt till nåt oäkta. Allt var fortfarande äkta :)

Jag träffade även en vän där i Gbg. Vi gick hem till hans mamma o drack capuccino o hade det trevligt med henne :)

När jag kom hem så blev det myskväll med min älskling.

Igår slappade vi hela dagen innan det var dags för att dra till stan. Vi gick på premiären av "Flickan som lekte med elden" på bio. Det var trevligt o mysigt o filmen var bra..ettan var nog bättre. Men böckerna är allra bäst såklart!

Från torsdags kväll till fredag eftermiddag så hade vi PJ's katt, Noomi, här. Han var bortrest o vi tyckte att det är så synd att hon måste vara ensam hemma så ofta, så vi tog hit henne för o testa. Hon var skitlugn o allt gick hur bra som helst :)
En anledning till att vi ville testa var för att vi har pratat ett tag om att skaffa katt. Jag vill ju såklart ha en liten kattunge, medans Jonte är mer inne på att ha en katt som är liiite större iaf, så att dom har lärt sig att gå på lådan ordentligt.

Nu har Jonte haft katt i sitt vuxna liv en gång o jag har haft katter när jag var liten, så vi är ju inte helt lost när det kommer till katter, men om ni har tips och råd på hur man bäst tar hand om en innekatt så skriv gärna :) Jag vill ju såklart att vår eventuella katt ska ha det så bra som det går :)

Är även intresserad över hur ni har fått era katter rumsrena o hur man håller det luktfritt i hemmet. När Noomi var här så rensade vi hennes låda såfort hon hade varit där, o det höll ju lukten borta. Med vanligt kattsand verkar det inte räcka med att bara rensa en gång om dagen om man vill hålla lukten borta?

..

Idag så är det svensexa & möhippa för oss..så vi är rätt nervösa nu. Vad ska dom göra med oss? Tänk om dom inte är snälla? Det återstår att se, för runt sex-tiden så skulle dom tydligen dyka upp här. Vilka "dom" är vet jag knappt.. Men det ska iaf bli skoj att träffa alla! Jag har såklart försökt luska lite vad som ska hända, men folk vägrar ju säga nåt :)

Jag har nyss kokat ägg, för den intresserade. Vi ska äta stekt pangasiusfilé med kokt potatis o äggsås till idag. O kokta morötter till..

Vad ska ni göra?


Kommentarer
Postat av: Linda

Det finns speciell kattsand som tar bort lukten och med den räcker det att byta en gång om dagen.. S Hoppas du får en kul möhippa, synd jag inte kunde vara med :).. Ta hand om dig o hälsa Jonte..

2009-09-19 @ 15:11:35
Postat av: Balin

När jag bodde i Skövde hade vi ju katt och då slängde vi skiten med en gång, dock är det inte bra att få med för mkt kattsand om man spolar ner det i toan,det blir ju cement haha :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback